عوارض باز شدن و سوراخ سینوس حین کشیدن دندان
نوشته شده توسط : javaneh

آیا باز شدن سینوس حین کشیدن دندان خطرناک است؟

 

زمانی که این اتفاق بیفتد، بهتر است برای درمان آن اقدام کنید؛ متخصص لمینت دندان رشت چرا که می‌تواند یک سری مشکلاتی برای شما به وجود آورد که کمی آزار دهنده باشند. همچنین، در موارد خیلی شدید، می‌تواند خطرناک باشد و مشکلات خیلی جدی‌تری را سبب شود.
این را هم به خاطر بسپارید که باز شدن سینوس هنگام کشیدن دندان، جزو درمان‌های اورژانسی است و باید هرچه سریع‌تر درمان شود.

علائم باز شدن سینوس حین کشیدن دندان

 

زمانی که حین کشیدن دندان سینوس باز می‌شود، بیمار ممکن است هر یک از علائم زیر را داشته باشد:

  1. ورود هوا به دهان دقت داشته باشید که این عارضه می‌تواند سبب ارتباط مستقیم دهان و بینی شود. در حقیقت هوایی که از طریق دم وارد بینی می‌شود، از سینوس عبور می‌کند و به دلیل باز شدن آن حین اینگونه پروسه‌های دندانپزشکی، بیمار این هوا را در دهان خود نیز حس می‌کند.
  2. ورود مایعات به بینی زمانی که باز شدن سینوس هنگام کشیدن دندان اتفاق بیفتد، بخشی از مایعاتی که از طریق دهان قرار است به معده منتقل شوند، ممکن است به بینی نیز هدایت شوند. البته این موضوع در موارد شدید اتفاق می‌افتد. در چنین مواردی، معمولا با نوشیدن مایعات، مقداری از آن از بینی خارج می‌شود.
  3. صدای تو دماغی در مواردی بیمار نمی‌تواند مثل حالت عادی صحبت کند. به همین دلیل بعد از درمان، صدای بیمار بیشتر به حالت تو دماغی خواهد بود. البته این علامت در همه افراد مشاهده نمی‌شود.
  4. بوی بد دهان گاهی اوقات این مشکل به دلیل فراهم کردن فرصت مناسبی برای عفونت، سبب بوی بدی در دهان بیمار می‌شود. اگر بیمار بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت می‌کند، اما از بوی بد دهان خود شکایت دارد، ممکن است سینوس ماگزیلا در اثر کشیدن دندان سوراخ شده باشد.
  5. طعم تلخ در دهان خیلی از بیماران علاوه بر بوی بد دهان پس از کشیدن دندان، از طعم بد و تلخ در دهان خود شکایت دارند. اگر این مشکل بعد از درمان اتفاق افتاده باشد، احتمالا به دلیل عفونت بافت لثه یا سوراخ شدن سینوس است.
  6. بسته شدن بینی به صورت یک طرفه خیلی از اوقات بیمار بعد از کشیدن دندان به خصوص دندان‌های فک بالا، از این مشکل شکایت دارند که بینی آن‌ها در یک سمت بسته شده است.
  7. دیده شدن حباب زمانی که بیمار دو سوراخ بینی خود را ببنند و در بینی خود بدمد، ممکن است در ناحیه‌ای که دندان خارج شده است، یک سری حباب‌هایی دیده شود که نشان دهنده ایجاد این عارضه است.
  8. سردرد و درد صورت یکی دیگر از علائمی که در چنین عارضه‌ای دیده می‌شود، سردردهای مکرر است. گاهی اوقات این دردها به ناحیه صورت می‌رسند و بیمار احساس می‌کند قسمتی از صورتش درد می‌کند.
  9. خونریزی بینی اگر شما قبل از کشیدن دندان با مشکل خونریزی بینی مواجه نبوده‌اید، این احتمال وجود دارد که هنگام درمان، سینوس ماگزیلا سوراخ شده باشد. در چنین شرایطی، خون از بافت لثه به سینوس راه پیدا کرده و از آنجا خود را به بینی می‌رساند.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: